Lázeňský pobyt - Lázně Mšené

22-26.5.2017

Již v průběhu měsíců březen a duben 2017 kolegyně zařizovala lázeňský pobyt pro klienty z našeho oddělení. Nakonec byl stanoven termín pro pobyt v lázních od 22. do 26. května 2017. Chtěly jsme využít zvýhodněných cen mimo hlavní lázeňskou sezónu a také, aby už bylo dobré počasí a my s klienty mohly co nejvíce času být venku.

Ve stanovený den nástupu jsme měly vše s klientkami zabalené a mohly jsme se vydat na cestu. Domov nám poskytl na celou dobu pobytu služební auto, které jsme s kolegyní využívaly k různým výletům do okolí lázní a také na cestu do lázní a zpět. Do krásného prostředí nově zrekonstruovaných lázní jsme dojely v 15:30 hod. Po cestě jsme lázeňský pobyt zahájily spolu s klientkami v místní lázeňské restauraci u malého občerstvení. Tady jsme v příjemném rozpoložení seděly venku u chlazených nápojů a čekaly jsme, než kolegyně Muchová vyřídila v recepci lázní náležitosti kolem našeho ubytování v lázeňském domě Blaník. Ubytování jsme měly ve dvoulůžkových pokojích s WC a koupelnou u každého pokoje. Pokojíčky byly útulně zařízeny a skýtaly vše potřebné pro ubytované hosty. Jídlo jsme měly zajištěné ve formě plné penze. Na jídla jsme chodily do lázeňské jídelny. Snídaně byly servírované v podobě švédských stolů, které byly plné různých pokrmů a každý z hostů si mohl vybrat z velmi bohaté a pestré nabídky. Nechyběl ani dostatek čerstvého ovoce a zeleniny buď v naturální podobě, či ve formě různých salátů. Obědy a večeře jsme si zvolily každá dle své chuti z nabídky na každý pobytový den. Nechyběl ani velký výběr nealkoholických nápojů. Jídla bylo dost a vždy připravené velmi chutně.

Po ubytování byl čas si zajít na první jídlo a to večeři. Malou procházkou jsme se přesunuly do jídelny, vybraly si stůl a daly si dobrou večeři. Po večeři jsme chtěly využít hezkého počasí a šly jsme se projít do lázeňského parku. Potom jsme se vrátily zpět na pokoje a kdo měl potřebu, tak odpočíval, kdo chtěl, poseděl spolu venku před Blaníkem. Nakonec nás všechny zmohly dojmy z prvního dne v lázních a usnuly jsme.

Úterý 23.5.2017 - ráno jsme odpočaté a natěšené vstaly, udělaly se hezkými a šly jsme zahájit nový den skvostnou snídaní. Klientky se velmi rychle zorientovaly v tom, jak si vybrat pro sebe tu nejlepší snídani. Po jídle jsme měly čas projít se areálem lázní, posedět v parku u kachen, sledovat dění kolem sebe a popovídat si. Také zbyl čas na návštěvu místního obchůdku se suvenýry. Poté jsme šly na první lázeňskou procedúru a to vířivou calmonalovou koupel. Po procedúře, která se všem klientám líbila, jsme doplnily tekutiny v místní restauraci a šly na oběd. Po obědě jsme si trochu odpočinuly na pokoji, převlékly se do vhodnějšího oblečení, protože se udělalo velmi teplo. Na odpoledne jsme měly naplánovaný malý výlet do Roudnice nad Labem do vyhlášené cukrárny Dortletka a malou prohlídku městečka. Nabídka cukrárny nás nezklamala a všechny jsme si opravdu vychutnaly dortík s kávou. Po návratu do lázní klientky potřebovaly trochu klidu, protože od rána byly neustále venku a v pohybu. Po večeři jsme se prošly po upravených cestičkách v parku. Ke spánku jsme se ukládaly velmi pozdě a unavené, zato plné hezkých zážitků.

Středa 24.5.2017 – toho dne jsme se probudily do větrného, ale sluncem zalitého dne. Tento den nás opět čekala lázeňská procedura, tentokrát masáže zad. Po vydatné snídani jsme se vydaly na procházku parkem směrem k obci. Zastavily jsme se u rybníka s kachnami, poseděly v stínu stromů a poté jsme šly směrem k lázeňskému areálu, protože se blížil čas procedur. Masáže zad se všem klientkám líbily. Po procedurách jsme poseděly na terase u restaurace, daly si chlazené nápoje a už byl čas jít na oběd. Po obědě jsme navrhovaly s kolegyní klientkám možnost zajet do multifunkčního kina v Praze-Letňany, anebo do blízkého městečka Budyně nad Ohří, kde je ke shlédnutí vodní hrad. Klientkám se však nikam jet nechtělo a jednohlasně zvolily posezení a odpočinek před Blaníkem – u kávy a příjemného povídání. Poté se některé odebraly na pokoje, kde chvíli odpočívaly. Po večeři a procházce areálem lázní jsme ještě zašly do restaurace a pak už byl čas ulehnout a spát.

Čtvrtek 25.5.2017 – tento den byly plánované parafínové zábaly rukou a také jsme chtěly jet na výlet do Libochovic. Den byl jako vymalovaný, prosluněný a foukal jen mírný větřík. Počasí nám přálo a proto již od rána jsme se těšily na odpoledne, až budeme v Libochovicích. Jídlo bylo opět velmi dobré, naše nálada byla skvělá a klientky stále velmi spokojené. Sice se stále něco dělo, hodně jsme chodily a únava na klientkách již byla znát, přesto všechny zúčastněné dlouhou procházku v zámeckém parku a kolem řeky Ohře v Libochovicích zvládly velmi dobře. Postály jsme pod „stromem lásky“, viděly jsme stromy, které běžně v našich krajích nerostou a také jsme zastihly naši bývalou kolegyni paní Janu Klukovou na zámku v Libochovicích a klientky si s ní rády chvíli popovídaly. Poté jsme už všechny měly chuť na něco dobrého. Proto jsme zašly do místní restaurace, kde si každá dle svého výběru objednala občerstvení.

Pátek 26.5.2017 – jak se říká – vše hezké a příjemné rychle uteče a už byl čas na odjezd domů. Večer předchozího dne jsme vše zabalily do cestovních tašek a proto nám ráno nedělalo žádné potíže do snídaně uvolnit všechny pokoje, nastěhovat tašky do našeho služebního auta a v klidu si vychutnat naši poslední snídani v lázních. Pak jsme se šly ještě jednou projít areálem lázní, chvíli jsme poseděly venku před restaurací u občerstvení a každá z klientek vyjádřila svůj názor - je škoda, že je vlastně dovolená pryč a že by klidně zůstaly v těchto velmi hezkých lázních mnohem déle. Paní Jolana Gabčová jménem všech ostatních poděkovala jak paní M.Muchové, tak i paní Z.Hencové za doprovod a péči, kterou jim obě věnovaly.